rok 2006/2007 rok 2007/2008 rok 2008/2009 rok 2009/2010 rok 2010/2011 rok 2011/2012 rok 2012/2013 rok 2013/2014 rok 2014/2015 rok 2015/2016

W górę
EO/EPC

Ostatnia aktualizacja

2016-10-23

Wszystkie wydarzenia śledź na bieżąco na facebooku

Zakończenie roku szkolnego 2015/2016

Spotkanie integracyjne dla kandydatów do gimnazjum i ich rodziców.

W dniu 21 czerwca br odbyła się czwarta edycja spotkania integracyjnego dla kandydatów do gimnazjum i ich rodziców. Tegoroczne spotkanie, w nieco zmienionej formule, cieszyło się dobrą frekwencją, mimo niepewnej pogody i konkurencyjnego wydarzenia , jakim był mecz Polska-Ukraina. Poradziliś1)my sobie z tym, tworząc szkolną strefę kibica.

O godzinie 17:00 gości powitał dyrektor szkoły P. Mariusz Filipkowski.

W tematykę spotkania i harmonogram wprowadziła zebranych pani psycholog Bożena Lewandowska.

Następnie zaprezentowała się młodzież męska z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Radawnicy, zaroszona przez P. W. Białą. Chłopcy przedstawili się w dwóch odsłonach- poważnej, inspirowanej tekstami z Małego Księcia, oraz na wesoło, wcielając się w postaci czteroosobowej rodzinki.

Przybyła młodzież, została podzielona na grupy i wraz z opiekunami: P. E. Choderą, G . Mruk, H. Kołdą , M.Pinkowską i A. Madej wyruszyła na podbój szkoły. Grupy przydzielone losowo były pierwszą okazją do poznania się. Uczniowie zwiedzali szkołę i uczestniczyli w przygotowanych specjalnie dla nich zajęciach: A były to: doświadczenia fizyczne, chemiczne i geograficzne zajęcia plastyczne i zabawy językowe.

W tym czasie rodzice, dokonywali wpisów w kronice szkolnej , a następnie przy kawie rozmawiali o swoich oczekiwaniach, zadawali pytania, rozwiewając niepewność. Spotkaniu towarzyszyła wystawa prac i praktyczna nauka warsztatu P.A. Powalisz, która pasjonuje się wyplataniem cudowności z papieru.

Doznania artystyczne zapewnił występ wokalny Nicol i Patrycji Łobody, Gabrysi Powalisz i Zosi Wojciechowicz oraz pokaz tańca w wydaniu Wiktorii Brzezińskiej, Doroty Grunau i Cecylii Stefaniak.

Imprezę wspierała w wolontariacie młodzież gimnazjalna z klas II i III.

Po wysiłku nadszedł czas na grillowane kiełbaski i napoje. Dzięki P. M. Mrozowi i P. J. Fifielskiemu oraz Paniom A. Janowskiej, M. Majerskiej i P. Orman jedzenie było znakomite, świeże, ciepłe i na czas.

Wycieczka - Wrocław 2016
Dnia 6 czerwca, my – uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 2 w Świętej oraz dwójka absolwentów naszej szkoły, udaliśmy się wraz z nauczycielami na wycieczkę w Góry Stołowe i do Wrocławia. Wycieczka wiodła nas szlakiem zabytków historycznych i obiektów współczesnych.
Pierwszego dnia o godz. 5:30 zebraliśmy się pod szkołą. Po szybkim pożegnaniu z rodzicami zajęliśmy miejsca w autokarze. Około godziny 14:00 dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki, a mianowicie do Muzeum Gross Rosen w Rogoźnicy. Tam obejrzeliśmy krótki film na temat tego miejsca, następnie podeszliśmy do makiety, która była odwzorowaniem dawnego obozu koncentracyjnego. Po lekcji historii przeszliśmy w teren, gdzie obejrzeliśmy kopalnie granitu, w której pracowali więźniowie. Następnie przeszliśmy się po obozie, aż dotarliśmy do baraku nr 27, który został zrekonstruowany. Wieczorem dotarliśmy do naszej bazy noclegowej, która znajdowała się w pięknych górach w miejscowości Rzeczka. Czekał tam na nas ciepły obiadek, który wszyscy z apetytem zjedli. Gdy otrzymaliśmy klucze do naszych pokoi, mieliśmy czas dla siebie.
Następnego ranka po zjedzeniu śniadania udaliśmy się do Wambierzyc. Pierwszą atrakcją była bazylika p.w. Nawiedzenia NMP, stamtąd udaliśmy się do ruchomej szopki, która przedstawiała życie Jezusa. Następnie wyruszyliśmy w góry. Naszym celem było zdobycie Szczelińca Wielkiego. Pomimo wysiłku, który włożyliśmy, by wdrapać się na szczyt, było warto. Na miejscu podziwialiśmy piękne widoki, a także robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Kolejnym etapem było zejście na dół. Jak nazwa szczytu wskazuje, trasa wiodła przez szczeliny, wąskie przejścia, w których leżał jeszcze śnieg. Ostatnim punktem tego dnia było obejrzenie Kaplicy Czaszek w Kudowie-Zdrój. Po ciężkim dniu wróciliśmy na obiadokolację.
Kolejny dzień, lżejszy niż poprzedni, spędziliśmy w Kopalni Złota Złoty Stok. Nasz przewodnik sprawił, że na każdej twarzy pojawił się uśmiech. Mieliśmy okazje przejechać się kolejką podziemną. Dowiedzieliśmy się również, jak wyrabiane były monety oraz, jak wytapiane są sztabki złota. Następnie udaliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie. Zobaczyliśmy piękne stalagmity, stalaktyty i stalagnaty, ponadto mieliśmy okazję zobaczyć tygrysa rozmiarów epoki lodowcowej. Przetrwaliśmy ten spacer mimo bardzo niskiej temperatury (4,5˚C).
Czwartego dnia musieliśmy się spakować i ze smutkiem opuścić pensjonat Korona. Na szczęścia, gdy dotarliśmy do Zamku Książ na każdej twarzy pojawił się zachwyt. Kolejna lekcja historii wiodła nas od czasów Piastów do tajemnic II wojny światowej. Mieliśmy okazję przechodzić przez piwnice, przebudowane pod koniec wojny, na potrzeby Hitlera. Oglądaliśmy również sale balowe i salony królewskie, a także park otaczający zamek. Po obejrzeniu tak pięknej budowli przemieściliśmy się do nowej bazy noclegowej we Wrocławiu. Gdy zjedliśmy obiad udaliśmy się szybkim marszem obejrzeć Panoramę Racławicką. Cudowny obraz sprawił, że każdy obecny poczuł się tak, jakby uczestniczył w namalowanej bitwie. Dzięki środkom zebranym, podczas akcji w Tesco, przez naszych kolegów i koleżanki, mogliśmy udać się do Multikina. Mięliśmy do wyboru polską komedię pt. „Kochaj” oraz „X-mena”. Wieczorem, gdy wróciliśmy do hostelu, zmęczeni położyliśmy się spać.
Ostatni dzień spędziliśmy równie aktywnie, jak poprzednie. Tramwajem udaliśmy się do zoo. Mogliśmy obejrzeć teraria, akwaria, małpiarnię, a co najciekawsze afrykarium, gdzie znajdowały się mini oceanaria. Każdy mógł zwiedzać to co chciał, jednak nie rozdzielaliśmy się na małe grupki, ponieważ obszar zoo był bardzo duży i moglibyśmy się zgubić. Ostatnim etapem naszej wycieczki był stadion piłkarski drużyny Śląsk Wrocław. Weszliśmy na trybuny i zobaczyliśmy miejsca VIP a także małe areszty dla pseudokibiców. W sali konferencyjnej obejrzeliśmy film dotyczący największych imprez na tym stadionie.
Po zwiedzeniu wszystkich zbytków, pełni wrażeń i wspomnień z mnóstwem zdjęć i pamiątek kupionych podczas wycieczki wróciliśmy do domu. Jak to mówią wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.
Wielkie podziękowania kierujemy za cierpliwość ze strony nauczycieli i za to, że mieli tyle sił, by pilnować nas przez 24 godz. na dobę przez wszystkie 5 dni wycieczki. Za to, że Pan Jarosław Fifielski przygotował i opracował plan naszej podróży, za to że Pani Grażyna Mruk zatrudniła młodych przewodników, którzy krótko opowiedzieli nam o zwiedzanych miejscach, Pani Małgorzacie Majerskiej, która czuwała nad naszym jadłospisem oraz Pani Ewie Choderze, która przez okres wielu miesięcy zbierała i pilnowała naszych pieniędzy oraz wszystkim nauczycielom za to, że potrafili nas rozbawić podczas wypraw SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

Pieszy rajd ku czci Patrona Szkoły Jana Pawła II

Kolejny raz z ogromnym zapałem dnia 20.05.2016r. wyruszyliśmy pieszą pielgrzymką ku czci Patrona Szkoły Jana Pawła II do Górki Klasztornej. I w tym roku pogoda nas nie rozpieszczała (tym razem było bardzo ciepło), ale nikt nie tracił radosnego nastroju… Ze śpiewem na ustach maszerowaliśmy łąkami, lasem, aż przekroczyliśmy gościnne progi Góreckiego Sanktuarium, gdzie w intencji pielgrzymów została odprawiona Eucharystia. Po mszy św. dzięki uprzejmości Ks. Rektora Domu Zakonnego Józefa Bobeł mogliśmy spożyć ciepły posiłek, najeść się do syta słodkości przygotowanych przez rodziców i cieszyć się obecnością przebywania na łonie natury u stóp Matki Góreckiej. Modlitewny zapał naszego Księdza Proboszcza, katechetki i gimnazjalistów do końca przeganiał chmury tak, że dopiero w drodze powrotnej, kiedy siedzieliśmy wygodnie w autobusach zaczęło padać. Dziękujemy Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kleszczynie pani Katarzynie Kwacz za miłe przyjęcie i ugoszczenie w murach swojej szkoły. Serdecznie dziękujemy Księdzu Proboszczowi, rodzicom- którzy wzięli udział w pielgrzymce, tym którzy wspierali nas duchowo, a także materialnie (firma WI–BUD Grzegorz Wicik, AUTO–BIS Paweł Bury). Kto z nami nie był niech żałuje! Niektórzy mogą jeszcze iść w przyszłym roku.

ZA RUCHOME WYDMY, JASKINIE I RYSY – CZYLI KOCHAM CIĘ, POLSKO PO RAZ TRZECI W ŚWIĘTEJ!

Dwie prowadzące: jedna w roli Kurdej, druga w roli Szatan, pięć trzyosobowych drużyn z gimnazjów Miasta i Gminy Złotów, jury w składzie: Pani Anna Lizoń – emerytowany nauczyciel geografii, Pan Stanisław Wojtuń – radny Miasta Złotów i Pan Janusz Justyna – fascynat historii naszej małej ojczyzny oraz goście: Pani Monika Nowicka – kustosz Muzeum Ziemi Złotowskiej i Pan Adam Pulit to najważniejsi uczestnicy kolejnej już edycji „Kocham Cię, Polsko” w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Świętej.

Choć w telewizyjnej dwójce rzadko się to zdarza – uczestnicy teleturnieju w Świętej bezbłędnie poradzili sobie z trudną konkurencją „Zakazane słowa”. Bez trudu, ale za to z wdziękiem i uśmiechem na twarzy odpowiadali na podchwytliwe pytania prowadzącej bez użycia słów „tak” i „nie”.

Po raz wtóry przekonaliśmy się, że młodzież z gimnazjów Gminy i Miasta Złotów doskonale orientuje się w literaturze polskiej oraz muzyce patriotycznej. Bo przecież rozpoznać fragment fraszek Kochanowskiego to nie lada wyzwanie. Elementy historii Polski, daty i stroje ludowe – to też dla tej zdolnej młodzieży żaden problem.

Zagadką dla uczestników okazały się być eksponaty z Muzeum Ziemi Złotowskiej – wypożyczone przez organizatorów specjalnie na tę uroczystość. Rozpoznanie starodawnej lokówki, szydła, stołeczka pasterskiego, patelni do mielenia kawy zbożowej okazało się trudnym zadaniem. Na brawa zasługują uczniowie ze Świętej – za rozpoznanie „wiekowej” łyżwy i uczniowie Gimnazjum Katolickiego za rozpoznanie pieska do ściągania butów, którego raczej na co dzień nie używają

Najważniejsze jednak jest to, że potrafimy się integrować, uczyć od siebie nawzajem i dobrze bawić, bez względu na tablicę z punktacją!

Wszystkie drużyny tak wspaniale przygotowały się pod okiem swoich opiekunów: Pani Beaty Misztal, Pani Doroty Piszczek, Pani Magdy Stachyry oraz Pana Karola Narlocha, że konieczna była dogrywka.

Ostatecznie okazało się, że miano zwycięzcy trzeciej edycji Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Polsce „Kocham Cię, Polsko” otrzymali gospodarze: Wiktoria Topolewska, Klaudia Gołembiewska oraz Kacper Mądry.

Drugie miejsce otrzymała drużyna w składzie: Wiktoria Futerska, Dagmara Karbowiak i Dominik Hammacher - reprezentanci Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Radawnicy. Trzecie miejsce po dogrywce, wywalczyli uczniowie Katolickiego Gimnazjum Św. Wojciecha w Złotowie: Julia Goska, Jakub Wójcik i Wawrzyniec Matczyszyn. Czwarte i piąte miejsce trafiło do uczniów Gimnazjum nr 2 im. Ludzi spod Znaku Rodła w Złotowie: Aleksandry Dywel, Aleksandry Pietrzak i Weroniki Walczyńskiej oraz do uczestników z Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Złotowie:

Natalii Kozak, Arlety Plewy-Ciepłuch i Szymona Jasiaka.

Zdobywcy trzech miejsc otrzymali atrakcyjne nagrody w postaci nowatorskich akcesoriów sportowych, pozostali tradycyjnie nagrody pocieszenia. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy a ich opiekunowie podziękowania za trud włożony w przygotowanie swoich uczniów do rywalizacji na tak wysokim poziomie.

Szczególne podziękowania należą się sponsorom: Spółdzielczemu Bankowi Ludowemu w Złotowie, firmie REK-SWED oraz Radzie Rodziców przy Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Świętej, dzięki którym organizacja Konkursu stała się możliwa i tak wyjątkowa.

Po trudach związanych ze wszystkimi konkurencjami, opanowaniem tremy w związku z wystąpieniem przed rówieśniczą publicznością – uczestnicy i ich opiekunowie zostali zaproszeni na poczęstunek.

Konkurs zorganizowały: Ewa Wojtuń i Marlena Lachowska.

Tekst: Marlena Lachowska

Zdjęcia: Agnieszka Madej, Jarosław Fifielski

JASEŁKA SZKOLNE

Apel z okazji Dnia Niepodległości 11 listopada.

Mamy Finał !

29 PAŹDZIERNIKA gośćiliśmy w naszej szkole drużyny z Zespołu Szkół Katolickich w Złotowie, Gimnazjum z Krajenki oraz Gimnazjum nr 2 ze Złotowa w ramach eliminacji do finału Mistrzostw Powiatu Złotowskiego w Halowej Piłce Nożnej.
Rozgrywki były przeprowadzone systemem "każdy z każdym" a do finału awansowały dwie pierwsze drużyny.
Po zaciętej walce tabela w grupie przedstawia się następująco:
I miejsce Święta
II miejsce ZS Katolickich
III miejsce Krajenka
IV miejsce Gimnazjum nr 2 Złotów

Sukcesy sportowe naszych gimnazjalistów!
W rozegranych dziś w Krajence Mistrzostwach Powiatu Złotowskiego w Drużynowym Tenisie Stołowym Dziewcząt i Chłopców reprezentacja dziewcząt zajęła I miejsce a chłopców III.
Gratulujemy!!!
Składy zwycięskich drużyn:
Julia Ewczyńska z klasy 2 B
Paulina Shuelke z klasy 3 C
Marek Stofrowski z klasy 3B
Adrian Kachelek z klasy 2 C

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ I ŚWIĘTO SZKOŁY
14 października 2015 w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Świętej uroczyście obchodzono dwa święta: Dzień Edukacji Narodowej i Wspomnienie Patrona - Św. Jana Pawła II.
Uroczystość rozpoczęła się Mszą świętą, po raz pierwszy odprawianą w obiekcie szkolnym. Następnie odbył się apel, w którym przypomniano najważniejsze fakty z życia papieża Jana Pawła II, duszpasterza, nauczyciela, wychowawcy, literata. W drugiej części spotkania przedstawiliśmy kilka anegdot z życia wybitnych artystów oraz papieża. Naszym nauczycielom, pracownikom obsługi i administracji dedykowaliśmy piosenkę oraz słowa Jana Pawła II na temat roli nauczycieli w wychowaniu młodzieży.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie uroczystości: księdzu proboszczowi za odprawienie Mszy św. i wygłoszenie kazania na temat lat szkolnych Papieża; paniom Grażynie Zamiszczak-Hryńczuk i Bożenie Lewandowskiej za oprawę muzyczną święta; pani Ewie Choderze za przygotowanie apelu; występującej młodzieży.

Sukcesy naszych uczniów.
6 października reprezentacja naszego gimnazjum w składzie: Nicol Łoboda, Julia Fifielska, Izabela Wróblewska - pod opieką J. Fifielskiego wzięła udział w etapie powiatowym Olimpiady Ekologicznej. Konkurs zakończył się sukcesem dla Izabeli Wróblewskiej, która zajęła I- m-ce, oraz Julii Fifielskiej która również znalazła się w gronie 8 wyróżnionych uczniów powiatu. Dziewczyny tym samym zakwalifikowały się do etapu ponadpowiatowego, który odbędzie się 20 października w Pile. Życzymy im dalszych sukcesów!

"Rok Otwartej Szkoły".
2 października w związku z udziałem w projekcie ,,Nasze wody - obiekt w realiach społecznych miejscowości" , organizowanym przez CDN w Pile i UAM w Poznaniu udaliśmy się na wycieczkę do rezerwatu ,,Kuźnik" k/Piły, gdzie młodzież naszej szkoły miała okazję poznać jego strukturę, faunę i florę pod kierunkiem dr Pawła Owsianego, a następnie pobrany tam materiał badawczy
analizować w profesjonalnym laboratorium uczelni. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do domu. Teraz czekają nas kolejne zadania związane z projektem.

I Warsztaty Plastyczne - bibułoplastyka wrzesień 2015
Uczniowie klasy Ib wspólnie z rodzicami tworzyli kwiaty z bibuły. Celem zajęć było rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych. Pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem przy współpracy z rodzicami. Uczniowie byli równie dumni ze swoich wytworów, jak i rodzice.

BIEGI PRZEŁAJOWE

Jesteśmy dumni z naszych biegaczy, którzy dziś (23.09.2015) podczas sztafetowych biegów przełajowych w Krajence wykazali się wolą walki i wytrzymałością na dystansie 10 x 800 m dziewcząt i 10 x 1000 metrów chłopców. Do rywalizacji o podium stanęło 7 szkół i każda chciała zwyciężyć. Dzięki swojemu zaangażowaniu nasze dziewczęta zdobyły w swojej kategorii 2 miejsce.Chłopcy po zaciętej walce stanęli na trzecim miejscu podium.
Gratulujemy naszym sportowcom i zachęcamy do udziału w kolejnych rywalizacjach Emotikon smile